{"id":152,"date":"2019-11-28T11:50:10","date_gmt":"2019-11-28T10:50:10","guid":{"rendered":"https:\/\/blog.jarstr.pl\/?page_id=152"},"modified":"2023-09-27T19:44:04","modified_gmt":"2023-09-27T17:44:04","slug":"rowery","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/blog.jarstr.pl\/rowery\/","title":{"rendered":"Moje rowery"},"content":{"rendered":"\n
\n

Wyprawowiec: <\/h2>\n<\/div><\/div>\n\n\n\n
\"\"<\/figure>\n\n\n\n

To mia\u0142 by\u0107 rower uniwersalny: radz\u0105cy sobie na kamienistych drogach (np. gruzi\u0144ska kraj\u00f3wka przez g\u00f3ry) ale te\u017c niem\u0119cz\u0105cy na asfalcie. Do d\u0142ugodystansowej jazdy z sakwami: mocny i wygodny. I z du\u017c\u0105 rozpi\u0119to\u015bci\u0105 bieg\u00f3w: \u017cadne modne wynalazki 1x, tylko nap\u0119d taki by i m\u00f3c jecha\u0107 z wiatrem 30km\/h i bezproblemowo wje\u017cd\u017ca\u0107 strome podjazdy z baga\u017cem.<\/p>\n\n\n\n

Poszukiwania nie by\u0142y \u0142atwe, gdy\u017c powy\u017csze kryteria s\u0105 troch\u0119 sprzeczne: rower MTB nigdy nie b\u0119dzie tak wygodny do jazdy d\u0142ugodystansowej jak konstrukcje stricte szosowe. I na odwr\u00f3t: nawet konstrukcje sprzedawane jako „trekkingi” s\u0142abo sobie radz\u0105 na zupe\u0142nych bezdro\u017cach. Po wielu wizytach w sklepach i na forach internetowych w ko\u0144cu uzna\u0142em, \u017ce kluczem do sukcesu jest format „29er”: rama przyjmuj\u0105ca grube, terenowe opony – ale na du\u017cych ko\u0142ach (29” to obr\u0119cz 28” tylko guma wy\u017csza). Gdy takie wielkie opony solidnie dopompowa\u0107 i w\u0142\u0105czy\u0107 blokad\u0119 amortyzatora, to powinien sobie na asfalcie radzi\u0107. Jednocze\u015bnie 29” to pomys\u0142 ze \u015bwiata MTB, wi\u0119c i w g\u00f3rach i po bezdro\u017cach powinien sobie poradzi\u0107. Do listy \u017cycze\u0144 dorzuci\u0142em jeszcze:<\/p>\n\n\n\n